mia-

Direktlänk till inlägg 3 februari 2013

Knasig dag

Av Mia - 3 februari 2013 20:59

Börjar dagen och tror att jag ska dö!

Fick så ont i magen på morgonen. Mådde illa och var skit risigt. Var helt säker på att nu har jag tarmvred.... Värre smärtor än förlossning...... Anna var snäll och kom och hämtade barnet. Så jag kunde försöka vila en stund. Värsta smärtorna hade gått över... Men nu började jag höra saker som inte fanns!!!! Var helt säker på att det var människor i lägenheten... Fick verkligen ligga och reonera med mig själv att det omöjligt kunde finnas folk i lägenheten!!!! Ok jag var ganska risig... Sedan ringer Anna och väcker mig. Jo så klart jag ska med till stallet. Jag ska ju tävla!!!!!

I med lite försiktig frukost. Och sedan iväg.


Dagen flöt på bra. Kallt om tusan. Men alla flickor tog sig i mål.

Barnen fick börja. Elise värmde upp i 50cm. vi har ju inte hoppat på väldigt länge....

Sedan blev det en start till i 70, Där fick de ett stopp.

Sedan var det Elin och Eddies tur. De gick lekande lätt nolla.


Sedan var det min och Elins tur. Vi startade i 90klassen. Dock hade vi bara en sadel. Så Elin red fram barbacka. Fresa var på sitt mysigaste rodeo humör. Hopp o skutt o ladda till tusen. Min Rosie var underbar. Hon tog hand om mig.

Jag behövde all hjälp jag kunde få. Och hon gav den hjälpen. Inte ridit en bana på 12år. Och lyckas gå nolla... Jag är faktiskt stot över mig själv... Jag är nog egentligen en dressyrryttare som gärna fastnar i skogen... Men oj vad kul det är att hoppa.. Jag behöver bara få in tekniken på det. Hopplektion kanske skulle sitta fint :)



Efter hoppningen så åkte jag och Elin och hälsade på en fin häst flicka.

Mycket häst, stor häst. Häst med psyke och väldigt mycket power. Spännande och intressant. Åker gärna ut igen och testar och sätter mig på henne. Hon var coooool :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia - 7 mars 2013 13:29

Klädpaket storlek 50/52 Grön kortärmad 2 stjortor en vit en svart en beige tröja en grå tröja med 3/4 ärm ett par rebook träningsbyxor svarta ett par röhnisch träningsbyxor svarta med rosa detaljer ett par vita leggings   200 eller ...

Av Mia - 26 februari 2013 07:22

Såååå underbart skönt med sovmorgon. Fick sova ända till 6.40. Barnet var lite seg upp men jag längtar efter en underbar dag. Ska strax gå ut och morgonfodra hästarna. Sedan blir det lite stallpyssel. När Sofia kommer tillbaka från stan ska vi u...

Av Mia - 25 februari 2013 16:10

Ja då sitter man här i trappen igen. Tror att jag ska vadera detta trappsteg så det blir extra skönt att sitta på. Tur att det är kanon utsikt här ifrån iallafall. Sitter och tittar ut över stallet och väntar på att få se när Elise och Sweet ska...

Av Mia - 24 februari 2013 17:50

Har som sagt jobbat hela helgen. Men den har vart riktigt bra iallafall. Har kanon arbetskamrater som förgyller dagarna. Sedan har jag vart i stallet och myst med damerna. Igår var första gången Fresa markerat att hon blev trött och inte orkade...

Av Mia - 22 februari 2013 19:31

Idag har det vart verkliga toppar och dalar med bredbandet. Hade toppen motagning i soffan tidigare i kväll. Så jag lyckades se på film såååå nice. Nu ville de inte vara med alls så ny sitter jag i trappen och ser ut över gården. Hästarna är nattad...

Skapa flashcards